היום האחרון לסערה • בביתר אין לימודים, החשמל יחזור היום לכל בתי ישראל

    שלמה בן יוסף 1 Comment on היום האחרון לסערה • בביתר אין לימודים, החשמל יחזור היום לכל בתי ישראל
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום יום שני אמור להיות היום האחרון לפארסה הגדולה שעברה על ישראל. עד לשעות ערב החיים במדינה אמורים לשוב למסלולם, ומחר יום שלישי יתנהלו 'עסקים כרגיל'.

    מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן התחייב שעד סוף היום לא יהיה בית אחד בכל מדינת ישראל שלא יהיה מחובר לרשת החשמל.

    הבוקר דיווח דובר המשטרה כי עדיין עשרות כבישים חסומים לתנועה כמו כביש 8900, הכניסות לצפת, סגור לשני הכיוונים. כביש 375, עוקף חוסאן, סגור משני הכיוונים בשל הצטברות קרח וסכנת החלקה.
    כביש 60, מחסום המנהרות, סגור משני הכיוונים. כביש 234, גשר צאלים, סגור משני הכיוונים, בשל הצפת נחל הבשור. כביש 1, באיזור מחסום א זעים, לכיוון ירושלים, סגור בשל סכנת החלקה. כביש 443, עטרות לכיוון דרום סגור. בהמשך דווח כי כביש המנהרות ועוקף חוסאן נפתחו לתנועה.
    בביתר החליטו הבוקר נוכח הקרח ברחובות, שאין לימודים היום. תחבורה ציבורית עירונית תחל לפעול בצמצום רק אחרי 10 בבוקר.
     כל צירי התנועה במועצה האזוריות גוש עציון חסומים לנסיעה בעקבות שכבת הקרח המכסה אותם למעט ציר הר חומה-הרודיון. המועצה פועלים יחד עם הצבא על מנת לפתוח את הצירים אך בשלב זה הכבישים סגורים. כמו כן לא נפתחו המעונות. בישובים: תקוע נוקדים וכפר אלדד מתקיימים לימודים.
    אתר החרמון כבר נפתח הבוקר. מאות גולשים מגיעים לשם  וגובה השלג ברכבל העליון לאחר הידוק הוא מטר וברכבל התחתון 70 ס״מ.
    ויש כאלה שכבר מדווחים על הספדים כספיים. "הניתוק מרשת החשמל שנמשך כבר ארבעה ימים הוא קטסטרופלי עבורנו", כך אומר דניאל כהן, מנכ"ל מפעל אורן צובה בהרי ירושלים. 200 עובדי היצור במפעל, שחלקם הגדול מבית שמש, התבקשו לא להגיע לעבודה מאחר ואין שום אפשרות לעשות דבר ללא חשמל. חברת החשמל הבטיחה לספק לקיבוץ צובה 3 גנרטורים אולם הם טרם הגיעו וגם אם יסופקו לא יהיה בהם די לספק את צרכי הקיבוץ והמפעל.

    אורן צובה, מהמפעלים המרכזיים בתעשייה הקיבוצית, עוסק בייצור ציוד מיגון ונמצא בתקופה לחוצה עם הזמנות רבות מצבא ארה"ב ומאירופה. הפסקה כה ממושכת בייצור עלולה לפגוע בעמידה בהזמנות ובאמינות המפעל והתעשייה הישראלית לטווח הארוך. הנזק המצטבר כבר מגיע למיליוני שקלים וגדל ככל שהפסקת החשמל מתארכת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גם בעלי, שילה, ובנותיהן לא היו לימודים 1היום, גם פה אין חשמל כבר חמישה ימים, אמנם לא נזקים כספיים, סתם משפחות שלמות בלי חשמל בקור המקפיא…